طرز فکر شما که رویکرد فروش شما را شکل میدهد، بیشتر از هر بخش فرایند فروش تعیین کنندهی پیامد فروش است. چهارچوب ذهنی و طرز فکر دوستانه، متبسم، مشتاق، با اعتماد، مثبت، خوداتکا، مهربان و آماده بدون تشویش همه در ذهن شماست که به جیب شما ختم میشود.
احتمالا بارها با این تفکرات وارد مکالمات فروش شدهاید که «این یک قرار ملاقات خوب نیست، این فروش احتمالا صورت نمیگیرد.» یا حالت برعکس با خود فکر میکنید «او یک مشتری بالقوهی خوب است. آنان به کالای من نیاز دارند. کالای مرا دوست دارند و مرا نیز دوست دارند. در این حالت حتما فروش روی میدهد.»
تفکر دربارهی آنچه میخواهید، به خودباوری شما بستگی دارد و خودباوری شما بر مبنای آمادگی شماست. داشتن آمادگی کامل بر اساس خواستههای مشتریان نوعی اطمینان به خود ایجاد میکند.
پیش از قرار ملاقات بعدی خود بنویسید که چه چیز خوبی روی می أهد، چه انتظاری دارید که پیامد مثبت وجود داشته باشد و در پایان مکالمه بنویسید که چه کاری میتوانستید برای بهتر کردن آن انجام دهید.
خودتان، محصول و شرکت فعال در آن را باور داشته باشید وگرنه فروش نخواهید کرد. سیستم اعتقادی شما تعیین کنندهی سرنوشت شماست؛ نه فقط در فرایند فروش، بلکه در حرفه شما.
اغلب شنیدهاید که نخستین چیزی که به فروش میرود، خود فروشنده است و این که مشتری شما را پیش از خدمت، محصول و شرکت شما میخرد. برای اینکه چنین مسئلهای روی دهد باید خودتان را باور داشته باشید. این خودباوری در شور و هیجان هنگام عرضه، زمانی که در تلاش برای انتقال پیام خود، متعهد کردن مشتری و وادار کردن او برای خرید از خود هستید، آشکار خواهد شد. این خودباوری در اشتیاق و اعتمادبهنفس شما نمایان خواهد شد.
۳ پرسش را با چرا بنویسید. چرا شرکتم را باور دارم؟ چرا محصول و خدماتم را باورد دارم؟ چرا خودم را باور دارم؟
برای اینکه در باورها تخصص پیدا کنید، هر بار که مشتری را ملاقات میکنید از او بپرسید که چرا شما، محصول و شرکت شما را باور دارد و در ادامه بپرسید دلیل خریدش از شما چیست؟
از اصل یادگیری پیشاپیش استفاده کنید. مشتری بالقوهای که به گفته های شما علاقه مند میباشد را به چنگ آورید و بگذارید به شما وفادار باقی بماند.
با پرسیدن آنان را درگیر کنید. تلاش کنید در آنان تبسم ایجاد کنید، دوستی ایجاد کنید تا حدودی تماس برقرار کنید و اگر همهی این ها امکان پذیر است، رابطه ایجاد کنید. مشتری از همان لحظهای که وارد میشود و فرایند فروش را شروع میکنید، درباره شما قضاوت میکند. یک ضربالمثل قدیمی میگوید: « وقتی تمام امور برابرند، مردم دوست دارند از دوستان خرید کنند. وقتی تمام امور نابرابرند، باز هم دوست دارند از دوستان خرید کنند».
در یک فضای آرام تعهد و تماس در میان افراد به صورت دوستانه برقرار میشود. شما نمیتوانید مشخص کنید که طرف دیگر چگونه دوستانه رفتار خواهد کرد، اما ۱۰۰ درصد روی خودتان کنترل دارید.
اقدام: درباره آخرین فروشهای خود فکر کنید. بنویسید که چطور آن فروشها شروع شدند. آیا دوستانه بودند؟ آیا هنگام شروع جلسه ی فروش، احساس راحتی داشتید؟ هر تماس تلفنی یا تماس فروش را با گفتکوی غیر رسمی اما معنیدار شروع کنید.
نخست نیازهای آنان را پیدا کنیدعلت خرید مردم بسیار ارزشمندتر از «نحوهی خرید آنان است». «آنچه قصد فروش دارید» را بر اساس خواسته های خرید مشتریان بشناسید، نه بر اساس نیازهای فروش خود. مردم میخواهند بدانند چطور میتوانند تولید کنند، سود ببرند و موفق باشند. نه یک مشت حرف بی ارزش درباره ی شما.
بهترین بخش درباره یافتن «دلایل خرید» مشتریان شما این است که به طور کامل شما را از آنچه رقبایتان برای فروش انجام میدهند، متفاوت سازد.
پرسشها قلب فروش به شمار میروند. پرسشها فرایند فروش را به فرایند خرید تبدیل میکنند.
پرسشها حقایق و انگیزههای خرید را روشن میکنند.
پرسشهایی را بپرسید که باعث شود مشتری بالقوه درباره خودش فکر کند و پاسخی مطابق میل شما بگوید. پرسش های شما باید هوشمندانه و متفاوت از پرسشهای رقبا باشد، زیرا شما (به طرز ناخوشایندی) با رقبایتان قیاس خواهید شد و بدتر از همه، مشتریان بالقوه شما خسته و بیانگیزهتر خواهند شد.
در مکالمه فروش بعدی خود ۱۰ پرسش بزرگ داشته باشید، اطلاعات بیشتری در مورد مشتری بدست آورید و ایدههای ارزشمندی را که مشتریان میتوانند از آنها سود ببرند، کسب کنید.
اگر این کارها را بکنید، پرسشهایتان را بپرسید، گفتگوی ارزشمند ایجاد کنید و آنان را درگیر کنید، در پایان «سفارش» مال شما خواهد بود.
مهارت در پرسیدن را زمانی خوب ارزیابی کنید که مشتری بالقوه میگوید « پرسش بسیار عالی بود، قبلا هیچکس این را از من نپرسیده بود».
اگر مشتریان شما را به خاطر قیمت نپذیرفته اند، این تقصیر از طرف چه کسی است، تگر تلفن شما را پاسخ نمیدهند، تقصیر کیست؟ اگر تصمیم گرفتهاند از رقیب بخرند، تقصیر کیست؟ شما.
خود را سرزنش نکنید، مسؤلیت آن را بپذیرید و از آن درس بگیرید. به جای سرزنش کردن، چرا فکر کردن را امتحان نمیکنید؟ و پس از تفکر، نوشتن را؟ درباره کاری فکر کنید که میتوانستید برای چیزی یا فردی که آن را سرزنش میکنید انجام دهید. آیا قادر به جلوگیری از آن بودید؟ آیا میتوانید دفعه بعد، نتیجهای متفاوت ایجاد کنید؟
برای کمک به مشتریان خود بفروشید. به آنان کمک کنید تا بسازند، پیروز شوند، تولید کنند و سود ببرند؛ بدین ترتیب شما نیز فروش خواهید کرد. کسب درآمد نیز شما را به مشتریان وفاداری می رساند که شما را به دیگران ترجیح دادهاند و حاضرند به شما تاییدیه هایی به خاطر ارزش بهتر بدهند.
اگر مشتریانی وفادار، روابطی خوب و مسیری کامل داشته باشید، فروشها میتوانند قابل پیشبینی باشند. اما اگر مسیر شما خالی یا ناقص باشد و تنها یک یا دو مشتری خوب در پایان دورهی فروش داشته باشید و «قصد شما انجام گرفتن فروش باشد». تضادی بین نیازهای شما و نیازهای مشتریان ایجاد میگردد. اگر مشتریان شما را به عنوان « یک نیازمند به آن» مشاهده کنند، کمی عقب نشینی میکنند. حس ریاکاری چیزی است که از سوءاستفاده و دلهره سرچشمه میگیرد.
به ارقام خود نگاه کنید و ببینید برای تولید به چه چیزی نیاز دارید. حال برگردید و ۱۰ فروش آخر خود را بازبینی کنید.
این تاییدیه یک مدرک واقعی از آنچه شما هستید و آنچه انجام میدهید، میباشد. تاییدیهها میتوانند یک میلیون بار بهتر از بهترین فروشندگان دنیا بر ایرادها غلبه کنند.؛ به ویژه تاییدیههای صوتی و ویدئویی
تاییدیههای شواهدی هستند که نشان میدهند شما همان کسی که میگویید هستید یا نه؛ و این که محصول و خدمات شما به همان شکلی که میگویید عمل میکند یا نه. تاییدیه های تصویری حامیان فروش هستند و اگر به درستی استفاده شوند، نوعی سلاح فروش انبوه به شمار میروند.
یک دوربین ویدئو تهیه کنید(شاید از قبل یکی داشته باشید)، به ۵ نفر از بهترین مشتریان خود زنگ بزنید و بگویید دوست دارید آنان را ملاقات کنید. در طول ملاقات، از آنان بخواهید برای چند دقیقه دربارهی دلیل این که شما را انتخاب کردهاند یا چرا محصول و خدمات شما را تنخاب کرده اند صحبت کنند.
برای دیدن آموزش های حرفه ای در زمینه فروش به لینک زیر مراجعه کنید:
به عنوان مثال در گوگل و یاهو، اکثر مردم فقط به صفحه اول نتایج جستجو نگاه می کنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسأله الزامی است که سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد.
علم بهینه سازی موتور جستجو در مورد روشهای فنی مانند عنوان صفحه مناسب، تگ ها و متا تگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات مناسب سایت و کلاً محتوایی که موتورهای جستجو دوست دارند، مطالعه می کند. موتورهای جستجو صفحات وب را به وسیله نرم افزار خزندگی (عنکبوت) پیدا و فهرست بندی می کنند. متأسفانه همه نرم افزارهای خزندگی یک جور کار نمی کنند. برای مثال اگر صفحه وب شما در یکی از موتورهای جستجو امتیاز بالایی داشته باشد، ممکن است در دیگر موتورها این چنین نباشد. یکی از کارهایی که متخصصان بیهنه سازی موتورهای جستجو انجام می دهند، پیگیری همه تغییرات عملکرد داخل موتورهای جستجو است. بنابراین آنها می توانند صفحات وب را بر طبق این تغییرات بهینه سازی کنند. به علاوه آنها همراه با تغییرات موتورهای جستجوی مختلف خود را تابع این موتورها قرار می دهند.
هنگامی که شما یک طراح برای طراحی سایت تجاریتان انتخاب می کنید، شما باید از این طراح درباره بهینه سازی موتورهای جستجو سؤال کنید و باید از او بخواهید بر طبق اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو ساخت صفحات وب سایت شما را شروع کند. در صورتیکه این کار طولانی تر از طراحی هایی که شما بیش از این داشته اید، نیست. این کار خیلی آسان تر و معقول تر است که شما در همان بار اول که سایتتان بر روی وب قرار می گیرد، شامل بهینه سازی برای موتورهای جستجو شود.
چرا بهینه سازی برای موتورهای جستجو مفید می باشد. موارد ذیل برخی از دلایل این موضوع می باشند:
برتر بودن در نتایج جستجو مشتری های زیادی را به دیدار از وب سایت شما دعوت می کند. ۸۷ در صد همه بینندگان شما از یک صفحه یک وضعیت دارند. ۹۱ در صد از کاربران اینترنت از موتورهای جستجو استفاده می کنند. طبق آخرین تحقیقات بیش از ۲۵۰ میلیون جستجو در روز در کشور انگلیس انجام می گیرد. ۷۳ در صد معاملات آنلاین به وسیله موتورهای جستجو آغاز می شود. ۳/۵ بیلیون از وب سایت با هم بر سر رقابت پول هستند، اما واقعیت این این است که فقط کسرهای از یک درصد به صفحه اول می رسند.
هر وب سایتی که به سوی تجارت و بازرگانی حرکت می کند، باید صفحات وب خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کند. هدف نهایی یک وب سایت جلب کاربران اینترنتی می باشد، و مطالعات نشان داده است که پهنه عظیمی از کابران اینترنتی وب سایت ها را در موتورهای جستجوی پیدا کرده اند. اگر شرکت شما نظر به ساخت یک وب سایت جدید و یا به روز کردن وب سایت قدیمی خود را دارد باید توجه داشته باشید که برای پیشرفت باید SEO را در الویت قرار دهید. به خاطر داشته باشید که SEO شما را به مسابقه بزرگ می برد و شما را در بازار معرفی می کند.
در اینجا می خواهیم درباره ابزارهای SEO یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو صحبت کنیم و تعدادی از آنها را معرفی کنیم.
Keyword Suggestion پیشنهاد دهنده کلمات کلیدی:
همانطور که در بالا گفتیم کلمات کلیدی در جذب موتورهای جستجو نقش به سزایی دارند.
شما می توانید با استفاده از Keyword Suggestion کلمات کلیدی بهتر و جذاب تری را انتخاب کنید.
Google Rank Checker چک کننده امتیاز شما در گوگل:
موتور جستجوی گوگل با محاسباتی خاص و دقیق به وب سایت ها امتیاز می دهید، هر چه امتیاز سایت شما در گوگل بالاتر باشد ارزش سایت شما بالاتر است. معمولاً چک کردن این امتیاز آسان نیست اما این ابزار در بیشتر سایت های مرتبط باTools SEO کار شما را آسان کرده و شما می توانید به راحتی امتیاز خود را در گوگل چک کنید.
Link Popularity محبوبیت لینک:
محبوییت لینک به شما نشان می دهید که در موتورهای جستجوی مختلف وقتی شما را جستجو می کنند چه تعداد نتیجه ظاهر می شود و جدیدن از این ابزار برای مقایسه کردن بین چند وب سایت استفاده می شود.
Search Engine Position وضعیت سایت شما در موتورهای جستجو:
این ابزار هم تعداد نتایج جستجوی سایت شما را در موتورهای جستجوی بزرگ نمایش می دهد. در کل Web Site Optimization Tools یا ابزارهای بهینه سازی وب سایت که انواع مختلف و متنوعی دارند.
برای دیدن آموزش های حرفه ای در زمینه سئو به لینک زیر مراجعه کنید:
برای دانلود فایل pdf این مطلب روی بنر زردرنگ زیر کلیک کنید.
بسیاری از افراد هستند که در خانه خود و با یک دستگاه کامپیوتر و به همراه یک خط اینترنت کسب درآمد اینترنتی دارند. بله به همین سادگی، نه هزینه دفتر کار می دهند نه هزینه های اضافی مثل دستمزد کارمندان یا پول آب و برق و گاز! مجوز کار هم ندارند. اکثر کارآفرینان برتر دنیا کار و کسب شان را از خانه خود و جایی که در آن زندگی می کردند شروع کردند. جالب نیست؟ من در این مقاله به شما می گویم کسب و کار اینترنتی خانگی چیست؟ و چه مزایایی دارد و چگونه باید راه اندازی شود. پس پیشنهاد می کنم ادامه این مقاله را بخوانید.
کسب و کار اینترنتی خانگی چیست؟
هر کسب و کار اینترنتی که در خانه انجام شود و منجر به درآمد زائی شود کسب و کار اینترنتی خانگی نام دارد. بسیاری از افراد تا نام کسب و کار اینترنتی خانگی را می شنوند سریع فکرشان به سمت کسب درآمد از طریق سایت می رود و فکر می کنند کسب درآمد از اینترنت و به صورت خانگی فقط با داشتن یک وب سایت اینترنتی امکان پذیر است.
در صورتی که این گونه نیست! بلکه کسب و کارهایی هستند که بدون داشتن سایت موفق به کسب درآمد های میلیونی در ماه می شوند. اگر بخواهم نمونه اش را مثال بزنم کسب و کارهایی که از طریق پیج های اینستاگرام یا کانال های تلگرامی ایجاد شده اند. به عنوان مثال خانمی چرم های دست ساز درست می کند و از طریق پیج اینستاگرامش کارهایش را به مخاطبینش معرفی می کند. علاقه مندان به کارهای او هم از او خرید می کنند. بله به همین سادگی یک خانمی که کارهای دستی در خانه خود درست می کند می تواند از اینترنت درآمد زائی کند.
دوستی را می شناسم از طریق تلگرام درآمد زائی می کند. ایشون کانالی دارند مربوط به معرفی کسب و کارهای شهر خودشان است. اعضای زیادی هم ندارند ولی به خاطر اینکه اعضای کانال اکثرشون در همان شهر حضور دارند این خودش یک مزیت است. ایشون تبلیغات مربوط به کسب و کارهای سنتی شهرشان را در کانالش قرار می دهد و در قبالش مبلغ کمی دریافت می کند. مثلا ۵۰۰۰ تومان، ولی در روز حداقل ۵ تبلیغ در کانالش می گذارد. مثلا شخصی دنبال یک نیروی کار می گردد، چه جایی بهتر از تبلیغ در این کانال؟
با افزایش کاربران اینترنتی و اینکه روز به روز به افرادی که گوشی های هوشمند دارند اضافه می شود بازار هدف خیلی خوبی در شبکه های اجتماعی در انتظار کسب و کارها است. به خاطر همین تو همین دو سه ساله کسب و کارهای خیلی زیادی در شبکه های اجتماعی و فقط از طریق همین شبکه های اجتماعی محبوب مثل اینستاگرام و تلگرام توانسته اند درآمد های بالایی کسب کنند. بدون اینکه هزینه های زیادی برای راه اندازی وب سایت و موارد دیگر بپردازند.
ولی یادتان باشد کسب و کارهایی که بر پایه شبکه های اجتماعی محبوب یک کشور بنا می شوند روزی می رسد که نابود می شوند. پیجی که در اینستاگرام یک میلیون فالوئر دارد و از طریق تبلیغات کسب درآمد دارد روزی که اینستاگرام محبوبیتی در بین ما ایرانی ها نداشته باشد می خواهد چه کار کند؟ دقیقا مثل کسب و کارهایی که در فیسبوک بودند و بعد از آمدن اینستاگرام نابود شدند.
پس تا اینجا فهمیدید کسب و کارهای اینترنتی خانگی چه مزایا و معایبی دارند. البته مزیت های آن خیلی بیشتر از معایب آن هستند.
آیا می خواهید کسب و کار اینترنتی خانگی داشته باشید؟
اگر قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی خانگی را دارید باید یک سری از موارد مهم را مد نظر داشته باشید.
اول از همه هدف شما از راه اندازی کسب و کار اینترنتی چه هست؟ باید بدانید دقیقا چه کسب و کاری را و چرا می خواهید راه اندازی کنید. برای اینکه در ادامه کار حتما لازم است بدانید چه ابزارهایی لازم دارید. مثلا اگر می خواهید مثل همان خانمی که چرم دست ساز می ساخت کسب و کارتان را از طریق اینستاگرام شروع کنید نیاز به یک تلفن همراه هوشمند و یک خط اینترنت دارید. البته این فقط یک مثال بود.
اگر قصد دارید کسب و کار اینترنتی خود را در منزل خود را اندازی کنید باید بدانید کسب و کار شما چه چیزهایی لازم دارد. آیا کسب و کار شما نیاز به راه اندازی سایت دارد؟ بسیار خب یک کاغذ بردارید و دقیقا بنویسید سایت شما در چه زمینه ای است و چه مواردی باید در آن اجرا شود.
برای اینکه بدانید دقیقا چه می خواهید از اینترنت کمک بگیرید. مثلا برای راه اندازی سایت دقیقا چه قدر سرمایه نیاز دارید آیا خودتان می توانید اقدام کنید. چه طوری؟ خب با یکی از سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس می توانید سایتتان را طراحی کنید. اگر نمی دانید وردپرس دقیقا چیه باید در اینترنت به دنبال این جواب برسید. محتوای زیادی درباره وردپرس در اینترنت وجود دارند. به خاطر اینکه محبوب ترین سایت ساز و همچنین کاملا رایگان است.
البته فقط این اول کار است. همه چیز کسب و کار اینترنتی در راه اندازی یک سایت ختم نمی شود. به این فکر کردید که چه طور باید محصولاتتان را بفروشید؟ برای اینکه محصولاتتان را به صورت آنلاین بفروشید باید سایتتان مجهز به درگاه پرداخت اینترنتی باشد. برای اینکه محصولاتتان به دست مشتریانتان برسد باید با اداره پست یا شرکت های واسط صحبت کنید و قرار داد ببندید.
امیدوارم منظورم را فهمیده باشید. منظورم این است که باید تحقیق کنید ببینید کسب و کارتان دقیقا به چه چیزهایی احتیاج دارد. شاید محصولاتتان دانلودی باشد و نیازی به قرار داد با اداره پست نباشد. شاید میزان سرمایه شما به قدری باشد که بتوانید تمام این کارها را به اشخاص متخصص بسپارید. مثلا طراحی سایتتان را به شرکت های طراحی سایت بسپارید. از طرفی شاید سرمایه شما کم باشد و مجبور باشید بیشتر کارها را خودتان انجام دهید. در این صورت باید اطلاعات خود را بالا ببرید. کاری ندارد از طریق اینترنت به سادگی امکان پذیر است. محتواهای رایگان و ارزشمند در اینترنت به وفور یافت می شود.
برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خانگی خود چه قدر سرمایه احتیاج دارید؟ آیا حتما سایت شما باید به صورت اختصاصی طراحی شود؟ آیا محصولاتی که عرضه می کنید حتما باید دارای بسته بندی های خاصی باشد؟ آیا در هزینه هایی که باید هر ماه برای کسب و کار اینترنتی خود کنید اعم از هزینه های سایت و تبلیغات خبر دارید؟ همه این ها رو قبل از راه اندازی کسب و کارتان باید مشخص کنید. باید بدانید چه قدر سرمایه احتیاج دارید تا بتوانید کسب و کار اینترنتی خود را در منزل لانچ کنید.
شاید شما نویسنده خوبی باشید. شاید طراحی سایت بلد باشید. شاید به زبان انگلیسی و مترجمی علاقه داشته باشید. و شاید در هر زمینه خاصی متخصص باشید. در این صورت یک قدم جلو هستید. به عنوان مثال اگر در تولید محتوا توانمند هستید می توانید مقالات سایتتان را خودتان بنویسید. در این صورت می توانید بازاریابی محتوا کنید و در هزینه تبلیغات خود صرفه جویی کنید.
مهمترین نکته این است که شما برای اینکه در خانه کسب و کار اینترنتی موفقی داشته باشید باید محیط کارتان را از محیطی که منزل شما است و جایی است که با خانواده خود معاشرت می کنید متمایز کنید. برای این کار اتاق کارتان باید طوری باشد که خودتان باور داشته باشید اینجا محل کار شماست. یا اینکه ساعات کاری خود را مشخص کنید. اگر صبح انرژی بیشتری برای کار کردن دارید صبح کار کنید. اگر هم نه شب کارهایتان را انجام دهید. این بستگی به خودتان دارد.
زمانی که کار ندارید محل کارتان را ترک کنید. برای اینکه تلگرام یا اینستاگرامتان را چک کنید بهتر است روی کاناپه ای که در حال قرار دارد لم بدهید و این کار را انجام دهید. در محل کارتان فقط باید کار کنید نه چیز دیگه ای!
اگر قصد دارید کسب و کار اینترنتی خانگی خود را شروع کنید باید بهتون بگم شما هم می توانید به شرط اینکه نکاتی که در این مقاله به آن ها اشاره کردم را انجام دهید و رعایت کنید. فراموش نکنید بسیاری از کسب و کارهای میلیاردی که الان مشاهده می کنید روزی در منزل و در اتاق خواب صاحب کسب و کار شروع شده اند و به اینجا رسیده اند. پس هیچ وقت دست روی دست نگذارید و نگویید نمیشه! یک بار برای همیشه به توانایی های خود اعتماد کنید و کار اینترنتی خود را شروع کنید. مطمئن باشید شما هم می توانید جزء کار آفرینان اینترنتی برتر ایران شوید. امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید.
منبع:http://hibord.com